pasek rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alberto
    Ambiente
    • 2006
    • 202

    #26
    Sigma_74, spoko ja tylko chciałem się upewnić jak to jest na pierwszej wymianie czyli przy pierwszych 90 kkm.

    Komentarz

    • qsin
      Classic
      • 2006
      • 14
      • Octavia IV (NX3)

      #27
      sorrki za odgrzewanie tematu, ale temat paska rozrzadu jakos nie daje mi spokoju
      przejrzalem wiele tematow na jego temat na tym forum i wszyscy pisza ze pierwsza wymiana rozrzadu zalecana jest przy 90tys km. zastanawia mnie teraz jak to sie ma do zapisow w ksiazce serwisowej?
      Mam w Octavii silnik ALH, czyli zwykla 90KM na pompie i zapis w ksiazce ze wymiane rozrzadu robi sie przy 150 tys km. - ponizej zdjecie z ksiazki...
      czy jest mi ktos w stanie wyjasnic w miare logicznie dlaczego zaleca sie wymiane rozrzadu juz po 60% przebiegu wskazanego przez producenta?
      Załączone pliki

      Komentarz

      • abyss
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 245

        #28
        Z tego co piszą w tym skanie to zależy od silnika, czyli czy masz PD (pompowtryskiwacze - 120k) czy diesla bez PD (150k) czy też benzynę (sprawdzaenie paska co 90k i potem co 30k test). Z tego co wiem, to TANIEJ machnąć co 90k km wymianę rozrządu niż wymieniać/remontować silnik. Ja kupiłem z około 190 tys. przebiegu, rozrzą był robiony na 90k i od razu (no, po miesiącu, jak kasy stało) zmieniłem rozrząd z pompą wody, żeby spokojniej spać...
        ...

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          qsin, Tak byla taka pewna seria ksiazek z takimi madrosciami :lol: Idiota ktory tlumaczyl ksiazki zaczal tez tlumaczyc cyfry :diabelski_usmiech

          BTW. Kontrola rozrzadu polega na jego rozebraniu, bo stanu paska nie da sie skontrolowac nie zdejmujac Rolek tak samo, no bo niby tak sprawdzic czy rolka nie ma luzu.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • adamo64
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2008
            • 177

            #30
            Ja na przykład mam do wymiany jeden (podobno) popychacz i za jednym zamachem wymieniam :wszystkie szklanki,cały rozrząd (pasek ,napinacz i 3 rolki) oraz pompę wody.Wg. książki serwisowej pasek był wymieniony przy 102tys km(ASO) lecz tylko pasek i napinacz.Teraz mam 138tys i wolę wymienić wszystko niż póżniej się martwić o kolejnie części rozrządu.Gdzieś czytałem że paska rozrządu nie należy zakładać ponownie(dlaczego?).Jest takie przysłowie: "Jak dbasz tak masz" :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • marcin6613
              Drive
              • 2008
              • 77

              #31
              No dokładnie lepiej nie ryzykować!!bo koszty są potem ogromne!!!

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #32
                Zamieszczone przez adamo64
                Gdzieś czytałem że paska rozrządu nie należy zakładać ponownie
                bzdura :!: :!: :!:
                Zamieszczone przez adamo64
                lecz tylko pasek i napinacz
                tylko pozazdrościć wyobraźni "mechanikom" ad:
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • adamo64
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 177

                  #33
                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                  adamo64 napisał/a:
                  lecz tylko pasek i napinacz

                  tylko pozazdrościć wyobraźni "mechanikom" ad:
                  Tak niestety działają w ASO Śliwka Zabrze :cry:

                  [ Dodano: Wto 13 Maj, 08 14:14 ]
                  No i jestem po wymianie rozrządu,pompy wody i co najważniejsze szklanek.Auto bez porówniana cichsze ,miękko pracuje.Mam przejechane 137tys.km i dwie szklanki były całkiem wpadnięte ,mechanik dziwił się że nie było ich słychać na ciepło.Wniosek jest jeden: kiepskie szklanki mamy w autkach że po tak małym przebiegu (jeździły na Mobilu 0W40) padły całkiem

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #34
                    U mnie w ksiazce napisali, ze wymiana rozzradu w VP jest po 120kkm.
                    Wymienilem przy 90kkm razem z pompa wody. Jedna rolk miala juz dosc dobrze wyczuwalny luz. 30kkm wiecej jazdy to juz by byla niezla ruletka :szeroki_usmiech

                    Zamieszczone przez adamo64
                    No i jestem po wymianie rozrządu,pompy wody i co najważniejsze szklanek.Auto bez porówniana cichsze ,miękko pracuje.Mam przejechane 137tys.km i dwie szklanki były całkiem wpadnięte ,mechanik dziwił się że nie było ich słychać na ciepło.Wniosek jest jeden: kiepskie szklanki mamy w autkach że po tak małym przebiegu (jeździły na Mobilu 0W40) padły całkiem
                    Jezdzilem na tym samym oleju i przy 163kkm tez mi popychacz padl(lub moze nawet dwa).
                    Wiec przebieg nie duzo wiekszy jak u ciebie. Moze jakas felerna partia? :roll:
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • kmink
                      L&K
                      • 2007
                      • 1360
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      w AGRze tez co 90k km?
                      Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                      https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                      www.tuneforce.pl
                      www.dpfserwis.pl

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez kmink
                        w AGRze tez co 90k km?
                        w kazdym tdi wypadało by przy 90 + pompa wody
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • kmink
                          L&K
                          • 2007
                          • 1360
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          Zamieszczone przez Ziomal
                          Zamieszczone przez kmink
                          w AGRze tez co 90k km?
                          w kazdym tdi wypadało by przy 90 + pompa wody
                          bo gdzies widziałem że co 60k km chciałem sie upewnić
                          p.s co do wymiany to ja wymieniam zawsze wszystko -pasek rolki pompe uszczelniacz wałka itp. żeby potem juz nie było trzeba tam zaglądać - no i oczywiście najlepsze cześci żeby zminimalizować ryzyko awarii
                          Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                          https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                          www.tuneforce.pl
                          www.dpfserwis.pl

                          Komentarz

                          • kenw
                            Drive
                            • 2007
                            • 62
                            • Octavia I (1U2)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez kmink
                            bo gdzies widziałem że co 60k km chciałem sie upewnić
                            p.s co do wymiany to ja wymieniam zawsze wszystko -pasek rolki pompe uszczelniacz wałka itp. żeby potem juz nie było trzeba tam zaglądać - no i oczywiście najlepsze cześci żeby zminimalizować ryzyko awarii
                            Do VI 1999 były montowane paski 038 109 119, które trzeba było wymieniać co 60kkm. Zostały zastąpione przez 038 109 119 D, które wymienia się co 90kkm.

                            Komentarz

                            • kmink
                              L&K
                              • 2007
                              • 1360
                              • Superb III (3V3)

                              #39
                              thx juz wszystko wiem
                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                              www.tuneforce.pl
                              www.dpfserwis.pl

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8160
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                Witam! Zawsze wymieniałem rozrząd co 60 tys km, a tu teraz mowa o 90 tys? I nie wiem co robic, bo juz mam na pasku przejechane 58 tys
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • adamo64
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 177

                                  #41
                                  Spokojnie kolego ,czekaj do 90tys i radziłbym Ci wymienić cały kompletny rozrząd (a nie tylko pasek) oraz pompę wody

                                  Komentarz

                                  • Tomaszek
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 1545
                                    • Citroen

                                    #42
                                    Zamieszczone przez marekzu
                                    a pompy nie wyminia sie czasem co 2 rozrzad??
                                    a czasami jednak przy wymianie rozrządu,KAŻDEGO!
                                    A wszystko według twojego uznania,czy chcesz czy nie chcesz :?:

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8160
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      A moze by tak wiecej kolegów napisało.....czy wymieniaja rozrząd co 60, 70, 80, czy 90 tys km? Konkretnie chodzi mi o TDI
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • adamo64
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 177

                                        #44
                                        Kolego w TDI 110KM rozrząd wymienia się po 90tys.km.Aby się upewnić zadzwoń do ASO :|

                                        Komentarz

                                        • Thundi
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1157

                                          #45
                                          Takie małe zdziwionko:
                                          Zbliża się 90tys więc teoretycznie czas na rozrząd. No więc auto do Jetronika na umówienie terminu a ci że rozrząd wymienia się przy 120tys. potem zwiedzanie ASO i każde podaje 120tyś (i cene około 2200zł) i wycieczka na miedzyrzecka.i ci podają że wymiana teraz cena z ich częściami (razem z pąpą wody) 1100zł (kupując części samemu w hurtowni wyszło by nieco taniej).
                                          A najlepsza ciekawostka jest taka że książka serwisowa podaje że wymiana powinna nastąpić przy 150tys.
                                          O ortografie dba FF.
                                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                          Skoda Octavia & Audi A6

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Thundi
                                            Takie małe zdziwionko:
                                            U mnie w ksiazce jest napisane, ze przy 120kkm.
                                            Pierwszy rozrzad zmienilem przy 90kkm, jedna rolka szumiala i po demontzarzy jedna miala juz wyczuwalny luz. Dotego pasek juz rozciegniety.
                                            Wmienilem wszystko na ori z serwisu, na tamte czasy koszt jakies 600-700zl plus pompa wody 160zl regenerowana.
                                            Teraz przy 180kkm zmienilem ponownie, tym razem na zaminik INA i pasek contiecha, pompa wody Ruviell. cena ~600zl za wszystko.
                                            O ile na rolkach jakiegos wiekszego luzu nie bylo, to pask byl tez juz wyciagniety i nie obracal prawie wcale gorna rolka.
                                            Wiec ja na twoim miejscu by zmienial i sie nie zastanawial.
                                            A jezeli juz cos to zajrzal tam pod oslony i obadal napiecie paska.
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • adamo64
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 177

                                              #47
                                              Też jestem zdania żeby wymienić już teraz a nie czekać nie daj Boże do 150tys. :wink:

                                              Komentarz

                                              • Thundi
                                                L&K
                                                • 2005
                                                • 1157

                                                #48
                                                Samiec, Wymiana teoretycznie już powinna się zakończyć więc chciałem to zrobić (inaczej bym nie jeździł i nie chwalił Autoexpresu) i zrobiłem. Cena 1100zl choć dało by się ją zbić bo ich części są troche droższe od cen np w hurtowni też nie jest jakaś wysoka (przy czym nie wiem jakie części oprucz pompy bo ta ma być Ruviell'a dają)

                                                Jednak dziwi to że ASO pdaje 120tyś skoro nawet sama skoda (ta .cz) podaje 90tyś

                                                ps. w książce jest informacja że przy 120tyś ma być w silnikach na pompowtryskiwaczach oraz w 6-io cylindrowych a przy 150tyś w silnikach bez pompowtryskiwaczy (a z tego co wiem to ASV jest bez pompowtryskiwaczy chyba że się myle no to wtedy książka też podaje 120tyś)
                                                O ortografie dba FF.
                                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                                Skoda Octavia & Audi A6

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Thundi
                                                  ps. w książce jest informacja że przy 120tyś ma być w silnikach na pompowtryskiwaczach oraz w 6-io cylindrowych a przy 150tyś w silnikach bez pompowtryskiwaczy (a z tego co wiem to ASV jest bez pompowtryskiwaczy chyba że się myle no to wtedy książka też podaje 120tyś)
                                                  Mamy inne ksiazki :wink:
                                                  U mnie jest, ze 90kkm TDI PD, a 120kkm TDI VP.
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  • Thundi
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1157

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Samiec
                                                    Mamy inne ksiazki
                                                    To na pewno, choć moja jest teoretycznie nowsza (rok 2005 a twoja domyślam się że starsza (co sugeruje data rejestracji jak i przebieg).
                                                    O ortografie dba FF.
                                                    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                                    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                                    Skoda Octavia & Audi A6

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...